Griekenland

Afgestudeerd! Dat betekend VAKANTIE! Wat heb ik hier naar uit gekeken. Ik moest jammer genoeg mijn proclamatie missen, maar achteraf had ik hier echt totaal geen spijt van. Samen met mijn lieve vriend Seppe vertrok ik op een onmenselijk vroeg uur naar Schiphol. Opstaan om 2 uur deed niet eens pijn met al die mooie vooruitzichten. Binnen een paar uurtjes zaten we op het vliegtuig naar Preveza, en hoewel ik vliegen HAAT keek ik er deze keer echt heel erg naar uit.

Aangezien ik nogal een autist ben met mijn materiaal, mocht mijn geliefde canon ook een weekje met vakantie. In plaats hiervan leende ik de gopro van mijn papa. Echt een zaligheid zo een waterdichte camera! Maar toch wel heel andere kwaliteit dan dat ik gewoon ben, achja leve Photoshop zeker? ;-)

We vlogen met Sunwing, een canadese maatschappij ingehuurd voor TUI. Allemaal toppie geregeld! Enkel die stoelreserveringen, och dat vonden wij niet nodig, 9 van de 10 zit je toch naast elkaar. Oké, niet waar dus. Lesje geleerd voor de volgende keer, niet naast elkaar zitten met vliegangst is NIET tof. Gelukkig zaten we niet heel erg ver van elkaar en wierp Seppe mij af en toe een gekke blik toe, dat helpt altijd. :-)

Preveza airport = kleinste luchthaven ooit! Echt we wisten niet wat we zagen, maar de zon scheen en we konden de zee al ruiken! Snel onze huurauto opgehaald (een rode suziki alto) en richting het hotel! Met onze auto die we 'Suzy' gedoopt hebben, hebben we heel wat kilometers afgelegd, Suzy werd onze vaste reisgezel. Stiekem waren we al gehecht geraakt aan onze rode vriendin.

Ons appartementje was echt suuuper goed in orde! Echt hoog boven de Griekse standaard, en ook los het mooiste gebouw van heel de boulevard. Hadden we weer goed gekozen. Een prachtig uitzicht op de Ionische zee, en een zalig strand. Ideaal om mijn afstuderen te vieren met een frisse gin - tonic. Daar hoorde natuurlijk ook een foto bij voor op de social media! Ik had weeral snel door waarom ik normaal ACHTER de camera sta en niet ervoor, ik en Seppe zijn niet bepaald foto modellen is gebleken, haha!

De volgende dag zijn we naar een super mooi strand geweest  'Alonaki Fanariou', via google maps hier terecht gekomen en wauw, zooo mooi! Je waande je echt in Azië hier. In het midden was een grote rots waar je (volgens Seppe, volgens mij niet) vanaf kon springen. Hier moest dus percé naartoe gezwommen worden. Het heeft heel wat overtuigingskracht gekost, maar uiteindelijk zijn we dus met 2 hiernaartoe gezwommen. Was toch wel echt de moeite! Alleen de Go Pro vergeten.. Super jammer, maar jullie moeten me maar zo geloven! Ook heeft Seppe op de bewuste rots zijn zwembroek gescheurd (zijn favoriete nog wel, het dutske!). Er vanaf springen is er dus ook niet meer van gekomen.

Daarna nog even lekker gezwommen aan het zwembad van het hotel, even zalig zonder al dat plakkerige zand!

'S avonds nog besloten dat we wel met 2 een fles Gin konden opdrinken, oké dat was dus misschien niet het strakste plan dat we al gehad hebben, haha. Dat resulteerde in een mega kater da dag nadien (toch voor mij, Seppe had nergens last van, niet eerlijk!). Seppe heeft in de ochtend een ochtendloopje gedaan en ik heb ondertussen een ontbijtje gemaakt.

Hierna weer met Suzy op pad! We zouden naar de monumenten van Zalongo gaan. We waren al redelijk verkeerd gereden, maar uiteindelijk zijn we er toch geraakt. Toen we hier aankwamen was hier helemaal niemand, dat vonden we toch maar vreemd. Ook stonden die monumenten wel héél hoog op die berg, zeker voor iemand met een kater! We hebben ons toch gewaagd aan de beklimming en na 420 trappen kwamen we boven, hier was dus ook niemand! Echt een speciale ervaring, met een super mooi uitzicht!

De rest van de dag hebben we gewoon rustig genoten met zen 2tjes, lekkere wraps gemaakt en iets gaan drinken op het strand. Ook heeft Seppe het voor elkaar gekregen om onze beach - pallets die we hadden alle twee kapot te maken, goed bezig! Maar morgen is hij jarig, dus dan krijgt hij er wel weer nieuwe. ;-)

Seppe zijn verjaardag startten we met een zalig ontbijtje van het hotel, dit kwamen ze tot op ons balkonnetje brengen en zo genoten we van ontbijt met uitzicht op zee! Ook had Seppe het in zijn hoofd gestoken dat hij percé naar een waterval wou op zijn verjaardag. Euhm ja oké? Ik kon dat dus natuurlijk gaan regelen. Uiteindelijk bleek dat dus écht een TOP idee. Leukste uitje van heel de vakantie! We reden eerst naar Parga, het grootste stadje in de buurt. Dit was echt heel toeristisch en niet zo ons ding (wel pluspuntjes want super lekkere kebab - gyros voor €2!).

Daarna door naar de waterval! Deze was vlakbij Parga dus kwam perfect uit. We gingen langs een stijl pad naar beneden en tada! Daar was hij dan, de waterval. Hier waren we voor de verandering ook helemaal alleen. En dat was zo zo zalig! Met zen 2'en onder de waterval, een beetje rots klimmen écht zalig. De foto's spreken voor zich.

Toen we terug naar huis wouden vertrekken, moesten we nog een paar rotsen op, en geloof het of niet ook hier heeft Seppe een zwembroek gescheurd, haha. Oké dus we waren out of zwembroeken, in de supermarkt hebben we een nieuwe gekocht. Vanaf nu zie je Seppe met een groen exemplaar op de foto!

'S avonds hebben we nog lekker wat gegeten in een restaurantje in de buurt, leuke afsluiter van deze zalige dag! Ook ineens plannen gemaakt voor morgen, want het zou 40 graden worden! Daarom besloten we dat het een perfecte dag zou zijn om naar de Acheron rivier te rijden.

Zo gezegd zo gedaan! Seppe deed nog een ochtendloopje, en daarna zijn we richting Acheron vertrokken. Het water was hier ZO KOUD. Toen we die rivier in stapten dacht ik, hier kan niks van komen, dat bestaat hier niet dat ik daar in ga wandelen! Gelukkig wende het uiteindelijk wel, en was het eigenlijk net super aangenaam. We wandelden 1,5 uur stroomopwaarts, en dan weer één uur terug. Het ging van wandelen, naar zwemmen, naar over rotsen klauteren en zelfs er vanaf springen! Echt een super toffe ervaring hier.

Onze dag was al goed gevuld met deze avontuurlijke wandeling, dus we hebben verder rustig aan gedaan en weer lekker iets gaan eten bij ons favoriete restaurantje.

De volgende dag was alweer de voorlaatste, onze avonturen van de vorige dagen zouden we niet meer overtreffen, dat was duidelijk. We gingen dus de iets toeristischere toer op. We reden naar het Ali Pasha kasteel. Toen we hier aankwamen was er alweer niemand, echt heel raar! Uiteindelijk kwam er nog een toeristen treintje aan en waren we toch niet zo alleen. De GoPro besloot vandaag om zijn wazige dag te hebben, waarschijnlijk door de hitte (weer 40 graden vandaag!).

Daarna zijn we rustig terug naar het hotel gegaan, het was zo warm! Echt niet om uit te houden in de blakke zon. We hebben lekker gezwommen in het zwembad, de zee was vandaag echt heel ruw! Dat vonden we eigenlijk wel cool en in de avond hebben we besloten om ons er toch eens aan te wagen. GoPro mee en gaan. Ik heb nog nooit zo veel zout water binnen gekregen als deze avond, maar het was zo leuk!

Toen was het alweer de laatste dag, je kunt het draaien of keren hoe je wil, zo een vakantie dat vliegt vooruit! Vandaag zijn we nog naar het strand van Lichnos gereden, ik wou graag Aphrodite's cave gaan bekijken. Op het strand huurden we een pedalo, en ik moet toegeven, ik had het echt niet gezien in dat ding. Eigenlijk was ik dus gewoon super bang en heb ik met moeite genoten van onze pedalo tocht, haha. Die Aphrodite's cave stelde ook niet zo veel voor en ik durfde echt niet heel dichtbij met ons gele gevaarte, dus we zijn al snel terug gedraaid. Toch nog de moed gevonden om één foto te nemen!

Achteraf hebben we iets gegeten bij Lichnos beach, dat vond ik al een pak aangenamer, haha. Toen we wouden vertrekken stonden we compleet ingesloten, iemand had zich gewoon doodleuk vlak achter ons geparkeerd. Daar stonden we dus, euhm wat nu? Gelukkig zat de persoon in het restaurantje aan de parking, en hadden we hem redelijk snel gevonden. Terug richting hotel! De rest van de dag hebben we heel rustig aan gedaan en genoten van ons laatste dagje. 'S avonds was het echt nog super gezellig op het strand. Zo cliché als het maar kan zijn schreven we onze namen in het zand en namen we afscheid van het zalige strand.

De dag nadien was het alweer tijd om terug naar huis te gaan. Maar één ding ontbrak nog, een selfie met Suzy! Die moesten we natuurlijk weer gaan inleveren. Op de parking van de verhuurder nog snel een selfie gemaakt dus.

Voor we het wisten stonden we terug in Schiphol, bye bye Griekenland! We hebben enorm genoten!